Dansk
Fortolkning
Andre æstetiske tekster/multimodale
Reklamer

UdlånsafdelingenFindes ikke i informationsafdelingenFindes ikke som orienteringseksemplar  8. til 9. klasse Virtuelt materialesæt 
Huskeseddel:
Emma




TV-reklamer - en introduktion til retorik og genre

Indeholder følgende elementer:
Arla
H&M
Interflora
Louis Nielsen
Netto
Oral-B
PFA - pension


Pædagogisk note:

Trine Ferdinand
Den pædagogiske vejledning retter sig mod faget dansk i 8.-9. klasse og knytter sig til de 7 tv-reklamer i materialesættet "TV-reklamer - en introduktion til retorik og genre". Den pædagogiske vejledning præsenterer let tilgængelige værktøjer til at analysere en tv-reklames retoriske virkemidler og til at beskrive dens genre. Den indeholder desuden forslag til elevøvelser, hvor eleverne inddrager tv-reklamer fra den aktuelle sendeflade.
NB Når du booker disse reklamer, skal du lægge dem i Kurv og booke dem enkeltvis herfra. Klik på kurven med plusset, og vælg herefter kurven øverst, hvor du så booker dem.

  • CFU Danmark
    Hertil findes pædagogisk vejledning:
    Hertil findes pædagogisk vejledning:

Klassetrin:
8. til 9. klasse.

Udgivelsesår: 2015
ID nr.: TV0000032949
TV Dato: 19-02-2015
Pædagogisk note: Trine Ferdinand
Pædagogisk vejledning: Hans-Christian Christiansen
Susanne Gjessing





Vent venligst...
Vent venligst mens siden indlæses...