Dansk
Fortolkning
Andre æstetiske tekster/multimodale
Kortfilm
Dansk
Kommunikation
Mundtlighed
Fransk
Genrer
Kortfilm
Tysk
Genrer
Kortfilm

UdlånsafdelingenFindes ikke i informationsafdelingenFindes ikke som orienteringseksemplar  3. til 6. klasse Online 
Huskeseddel:
Emma




Roadkill

Indholdsbeskrivelse:
Kortfilm uden tale. En lille frø bliver kørt over af en bil på en vej. Med intensiv træning kommer han ”på fødderne” igen.


Pædagogisk note:

Mirjam Hoel Nielsen
Denne lille film om en ukuelig frø, der kommer ovenpå med hjælp fra god genoptræning er oplagt at bruge sammen med Wung-Sungs billedbog Frøen og fluen. Her kan eleverne sammenligne historierne og snakke om virkemidler. Både film og billedbog har samme tema med vejdrab som udgangspunkt, men med forskellige slutninger.
Man kan tage fat i virkemidler som farver. hvilke farver er brugt billedbogen og hvornår. kontra -At komme med et bud på hvorfor der ikke er brugt farver i filmen.
I kapitlet med genoptræning er der brugt en genkendelig melodi. Måske ved eleverne hvad det er for en melodi.
Det talte ord kontra den fortællende tekst.
Ideer:
Eleverne kunne lave tekststykker i stil med en billedbog. De kunne læses op til hvert afsnit af filmen.
Eleverne kan lave deres egne roadkill historier, med snegle, myrer, eller større dyr der er unævnelige her.

  • CFU Danmark
    Dansk: 4., 5., 6., 7. klasse
    Dansk: 4., 5., 6., 7. klasse
    Dansk: 4., 5., 6., 7. klasse
    Dansk: 4., 5., 6., 7. klasse


Form og genre:
Fiktion | Kortfilm

Download tv-udsendelsen:
Klik her for at downloade tv-udsendelsen

Fysisk beskrivelse:
  • TV-optagelse, 6 min

Klassetrin:
3. til 6. klasse.

Anvendelsesklausul:
Remedierede film må ikke uploades udenfor skoletube

Udgiver: Animationsværkstedet
Udgivelsesår: 2018
ID nr.: TV0000112628
TV Dato: 21-08-2018
Spilletid: 6 min.
DK5:
Instruktør: Caroline Henriques Nielsen
Line Windfeldt Pind
Mads Johansen
Randy Lillegaard Larsen
Thomas Weinreich Sørensen
Manuskriptforfatter: Caroline Henriques Nielsen
Pædagogisk note: Mirjam Hoel Nielsen
Pædagogisk vejledning: Trine Ferdinand





Vent venligst...
Vent venligst mens siden indlæses...